Friday, July 20, 2018

Universal Studio Japan, Osaka - Review

Disebabkan kite berpeluang merasa hampir kesemua rides and attractions kat Universal Studio Japan, berikut adalah senarai top5 dan review sepanjang berada di sana hampir 12 jam lamanya. Lol. Kita mulakan dengan tangga kelima menuju ke tangga pertama.

Foto Rafael Remy.

5. The Amazing Adventure of Spiderman
Rollercoaster in a building yang disertakan dengan kaca mata 3 Dimensi dan 4K visual. Naik seat rollercoaster berbentuk kereta, part final kereta yang kita naiki hampir terjunam ke bawah tapi last2 diselamatkan oleh Spiderman! Siyes rasa real gile, boleh terbuat jantung terhenti sat dibuatnya lol. 

4. Hollywood Dream - The Ride
Rollercoaster outdoor yang terbesar di USJ. Boleh pilih jenis rollercoaster yg kita nak naik, samada mengadap depan atau belakang. Remy dpt seat kat tepi, depan sekali so memang rasa dup dap mula2 tapi bila da gerak kite enjoy! 

3. Minion Mayhem
Pun best gak, rollercoaster indoor dengan gambar grafik memang gempak habis. Naik kenderaan ala2 kereta terbang Minion, sambil2 dilatih untuk mnjadi ahli Minion, kereta kena bump sana sini ke atas, bawah, depan, belakang langgar Minion sana sini memang syok.

2. Evangelion Roller Coaster POV (VR)
Evangelion ni anime dari Jepun. Tak sure pasal apa, tapi rollercoaster indoor ni memang mencabar dan antara yang terbaik. Konon2 kita telah dipilih untuk misi save the world and survival. Seat rollercoaster seakan2 menaiki pesawat jet dan dipasangkan VR kat mata... kita seolah2 menaiki pesawat yang perlu menyelamatkan bumi dan diri sendiri dari kemusnahan dunia dari rasaksa.

1. Harry Potter and the Forbidden Journey
What else to say? Kita naik rollercoaster indoor yang berlatarbelakangkan visual Harry Potter and friends yang membawa kita menjelajah dunia penuh fantasi dan magik terbang menaiki penyapu ajaib, melihat kehebatan Harry melaksanakan misi, hampir langgar dinding, curam yang tinggi dan sebagainya.


Kesemua ride di atas tidak sesuai untuk mereka yang gayat atau mempunyai masalah jantung. Ride2 lain yang tak kurang hebatnya, The Flying Dinosour, Jurassic Park The Ride, Jaws, etc. Juga berpeluang menyaksikan Sailormoon 4D yang mengimbau kenangan waktu kecik2 dahulu. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Day 5 : Trip 7 Hari Ke Jepun (KAWAGUCHIKO, FUJI)

Alhamdulillah, da sampai hari ke 5 nampaknya. Banyak jugak yang Ferr belajar mengenai Jepun ni sepanjang 5 hari kat sini. Nanti Ferr akan co...